Budak 13 Tahun Bongkar Rahsianya ‘DAPAT’ RM400,000 Ketika Main Pokemon Go !

Untuk menangkap monster Pokemon, setiap orang diharuskan berjalan kaki secara realiti dari satu tempat ke tempat lain. Beberapa tempat tumpuan itu antaranya adalah rumah ibadah, pusat beli belah, dan tempat-tempat yang ada di sekitar kita.  Ada kisah menarik dari New Orleans. Mengkikut berita news.10live, seorang kanak-kanak berusia 13 tahun yang sedang asyik menangkap Pokemon telah menemui wang tunai sebanyak US$ 100 ribu atau setara RM 400 ribu.  Kanak-kanak bernama Marcus Giles ketika itu sedang memburu Pokemon Pikachu. Pemburuan itu membawanya ke sebuah tempat sampah. Ketika sedang berusaha menangkap Pokemon matanya ternampak selonggok bungkusan plastik berwarna hitam.  Giles berasa curiga lalu kemudian memberitahu penemuannya itu pada ibu-bapanya. Ibu bapa Giles terkejut kerana bungkusan plastik tersebut isinya adalah wang tunai.   Teka apa yang dilakukan ibu-bapa Giles? Mereka menyerahkan wang tunai tersebut ke pihak yang berwajib.  “Saya tahu bagaimana rasanya kehilangan. Semoga pemilik wang ini boleh membuat kehidupannya lebih baik,“ kata ibu Giles. Atas kejujuran mereka, pemilik wang yang sebenarnya memberikan hadiah sebanyak US$ 1.000.  Bagaimana jika anda mengalami hal yang sama, apa yang akan anda lakukan?

Budak 13 Tahun Bongkar Rahsianya ‘DAPAT’ RM400,000 Ketika Main Pokemon Go !

Nampaknya permainan Pokemon Go semakin meracuni kaki game seluruh dunia. Keasyikan bermain permainan ini tak hanya melanda kanak-kanak, tetapi juga orang dewasa. Salah satu keasyikan bermain permainan ini adalah menangkap Pokemon dengan pelbagai karakter yang unik.

Untuk menangkap monster Pokemon, setiap orang diharuskan berjalan kaki secara realiti dari satu tempat ke tempat lain. Beberapa tempat tumpuan itu antaranya adalah rumah ibadah, pusat beli belah, dan tempat-tempat yang ada di sekitar kita.

Ada kisah menarik dari New Orleans. Mengkikut berita news.10live, seorang kanak-kanak berusia 13 tahun yang sedang asyik menangkap Pokemon telah menemui wang tunai sebanyak US$ 100 ribu atau setara RM 400 ribu.

Kanak-kanak bernama Marcus Giles ketika itu sedang memburu Pokemon Pikachu. Pemburuan itu membawanya ke sebuah tempat sampah. Ketika sedang berusaha menangkap Pokemon matanya ternampak selonggok bungkusan plastik berwarna hitam.

Giles berasa curiga lalu kemudian memberitahu penemuannya itu pada ibu-bapanya. Ibu bapa Giles terkejut kerana bungkusan plastik tersebut isinya adalah wang tunai. 

Teka apa yang dilakukan ibu-bapa Giles? Mereka menyerahkan wang tunai tersebut ke pihak yang berwajib.

“Saya tahu bagaimana rasanya kehilangan. Semoga pemilik wang ini boleh membuat kehidupannya lebih baik,“ kata ibu Giles. Atas kejujuran mereka, pemilik wang yang sebenarnya memberikan hadiah sebanyak US$ 1.000.

Bagaimana jika anda mengalami hal yang sama, apa yang akan anda lakukan?

Sumber: bulletinmedia
loading...

No comments

Powered by Blogger.