TOLONG DI SHARE !!! ''AJAIB'' DALAM WAKTU 16 JAM SAJA TANAMAN INI BISA "HANCURKAN" 98% SEL-SEL KANSER P4YUD4R4..!!! INI PENJELASANNYA :





Kanser payudara adalah salah satu penyakit yang paling ditakuti oleh kaum hawa. Penyakit ini telah banyak membunuh penderitanya di seluruh dunia. Walaupun berbahaya, kita khususnya para wanita dapat melakukan usaha pencegahan. Salah satu usahanya adalah sering mengambil artemisinin. Anda tahu apa itu artemisinin? Tanaman tersebut sepertinya sudah tidak asing lagi bagi kita, kerana kita boleh mencari tanaman itu banyak tumbuh di laman-laman pekarangan rumah. Jika anda orang sunda yang menyukai sayur ulam, tumbuhan ini merupakan jenis tumbuhan yang biasa di konsumsi sebagai lalapan.

Maklumat ini saya dapatkan dari seorang teman pejabat, beberapa hari yang lalu di sela-sela perbincangan semasa latihan ia menceritakan khasiat beberpa jenis tanaman pekarangan. Salah satunya adalah tanaman artemisinin, sejenis tanaman yang sering kami pengambilan sebagai lalapan dirumah. Kemudian saya cuba mencari info detailnya di google. Dan … ternyata saya baru mengetahui Bahawa Artemisia annua atau sintrong (sebutan orang sunda) adalah sejenis tumbuhan yang mempunyai khasiat luar biasa. Selain dapat menyembuhkan penyakit kanser terutama kanser payudara, tanaman ini juga dapat mengubati penyakit malaria. Sebelum ini saya tidak pernah berfikir bahawa tumbuhan ini mempunyai kandungan untuk menyembuhkan kanser, walaupun bagi keluarga saya tanaman ini memang jenis tanaman yang familiar kerana ayah saya sejak dulu ketika masih kecil hingga sekarang selalu menanamnya di pekarangan rumah.

Berikut ini penjelasan kenapa artemisinin itu luar biasa:

Menurut kajian yang diterbitkan oleh Life Science, tanaman ini telah digunakan dalam perubatan China dan mampu membunuh 98 peratus sel-sel kanser payudara hanya dalam masa kurang dari 16 jam. tanaman ini mengandung zat yang berfungsi menurunkan sebanyak 98 peratus daripada sel-sel kanser payudara, jika tanaman ini digabungkan dengan tumbuh-tumbuhan wormwood, hasilnya akan menghilangkan hampir seluruh sel-sel kanser di tubuh anda.

Artemisinin merupakan turunan dari tumbuh-tumbuhan wormwood (Artemisia annua). Ekstrak tumbuh-tumbuhan ini telah digunakan di China untuk melawan penyakit malaria selama beribu-ribu tahun. The bioengineers Henry Lai dan Narendra Singh dari University of Washington, Seattle, adalah dua saintis yang pertama kali menemukan hal ini. Hasil kajian mereka telah membuktikan bahawa sel-sel kanser akan mengalami apoptosis (hancur dengan sendirinya).

Kongsi agar bermanfaat bagi banyak orang dan anda berpeluang memperoleh kebajikan kerana membantu menyebarkan maklumat penting yang mungkin sangat mereka perlukan.

No comments

Powered by Blogger.