Pukul 3 Pagi. Roomate Bangun. Aku Buat2 Tidur. Alangkah TERKEJUTNYA Aku Bila Dia Tiba2...

Aku Maira. Bukan ex student uia ataupun um. Atau sewaktu dgnnya. Aku budak kolej biasa-biasa je. Maaf kalau intro tak berapa nak cun tp aku cubalah utk menulis sehabis baik buat pembaca.

Ramai sibuk cerita pasal mental disorder lah, housemate la, roomate la, mmg cerita ni ikut musim ke? Buat confessor yg cerita pasal roomate yg islamik tu, tahniah la sb dpt kawan yg zahirnya mmg nampak kebaikan dan kau sedarinya sendiri.

Berbeza dgn roomate aku. Roomate aku seorang yg tegas dan nampak garang. Aku panggil sebagai Zulaikha jela ya. Orangnya cantik tapi sayang mata aku nilai dia dr segi negatif sahaja. Kalau tak kenal, confirm2 kau akan gelar dia budak sombong. Nak senyum pun payah. Senang cerita, kelakuan dia bertentangan drpd kisah roomate islamik tu.









Nasihat aku buat pembaca, janganlah nilai manusia melalui mata kasar kau sahaja. Kau belum kenal siapa mereka. Boleh jadi dialah manusia yg lebih hebat drpd apa yg kau sangkakan. Assalamualaikum. – Maira via IIUM.


loading...

No comments

Powered by Blogger.