Terjumpa ‘Lamborghini Murcielago’ Dibuang Di Tempat Pelupusan Sampah

Pasti terkejut beruk apabila mula-mula terjumpa Lamborghini dibuang di tempat pelupusan sampah. Ini merupakan satu perkara yang sangat amat mustahil.
Siapa sangka ada seseorang dari China yang benar-benar melakukannya.
Walaupun sudah tiada nombor plat dan lambang pada kereta, tapi melihat sekali sudah pasti kereta ini kereta mewah Lamborghini. Lebih mengejutkan lagi, kereta ini dibuang di tempat pelupusan sampah.
Lamborghini Murcielago, bermaksud kelawar, dan nama ini diambil dari sebuah nama benteng yang boleh bertahan dalam pertandingan pada tahun 1879. Lamborghini ini ditemui di tempat pelupusan sampah oleh beberapa masyarakat setempat.
Murcielago ini memang direka dengan sangat baik dan membuat pemandu jauh lebih mudah untuk mengemudikannya. Tetapi apabila melihat ekzos kereta ini, mereka merasa pelik dan janggal, biasanya ekzos Lamborghini berbentuk kotak, tapi kereta ini masih ada ekzos lingkaran di tengah kotaknya.
Kemudian masa mereka membuka pintu kereta, mereka rasa lebih aneh lagi! Ini sama sekali tidak seperti Lamborghini yang asli.
Akhirnya mereka terus memeriksa kereta mahal ini lagi, mereka menyedari sudah banyak fungsi kereta yang rosak dan tidak boleh digunakan. Tapi walaupun berdebu dan sangat kotor, masih dapat dilihat dalam dan luaran kereta ini dengan terperinci, sama seperti Lamborghini yang asli.
Menurut penyelidikan, berkemungkinan kereta ini kereta palsu yang tidak mempunyai lesen sah untuk dipandu di jalanraya, sehingga dibuang ke sini. Tetapi, walaupun ianya kereta tiruan yang sangat mirip Lambhorghini ianya masih juga hebat.
Sumber: toutiao

No comments

Powered by Blogger.