Aku tergamam bila ibu bagitahu suami tidur tanpa seurat benang diruang tamu.


Apa yang akan anda buat kalau berada di situasi seperti sepupu saya ini..
Mira(bukan nama sebenar)selepas saja bersalin anak pertama 3 bulan..mira dan suami tidur bersama..pada malam tu suami minta mira melayani dia..tapi mira masih trauma maklumlah bersalin anak pertama demgan jahitan lagi..mira kata pada suami ( abang mira belum ready lagi lah masih seriau takut sakit) suami mira terus buat muka xpuas ati..jadi mira takut berdosa xlayan suami..

mira pun rela dan sebelum bersama suami mira berdoa agar xrasa sakit ketika bersama..ketika bersama mira terasa sakit dan minta suami untuk berhenti suami berhenti tapi dengan riak muka yang terpaksa..malam tu mira marah sangat dan cakap macam ni ( abang ni mira baru lepas bersalin sakit xhilang lagi..abang fikir mira ni sekadar untuk lepaskan nafsu) selang beberapa jam suami mira pujuk tapi mira marah sangat sebap suami sandri xpeduli keadaan badan istri..keesokan hari ibu mira kejut kan dia ( mira kenapa dengan suami kau tidur dekat ruang tamu cuba kau kejut kan ) ketika mira hendak kejut kan dia nampak suami nya tidur dalam keadaan bogel..mira kejut kan dia ( abang kenapa tidur sini xmalu dengan ibu kah?? demgan macam ni lagi ) mira terus naik bilik ambil anak yang tengah nangis..

mira terfkir malu sebab ibu nampak keadaan suami yang tanpa seurat benang..sikap suami mira jadi pendiam dan pemalu..mira lupakan kecuaian suami dia..beberapa bulan slepas itu,,sewaktu hendak bamgun tidur mira perasaan suami bangun awal dan dia keluar bilik ketika itu suami duduk berdepan bilik tdur ibu..mira perasan suami asyik tgo ibu tidur..tapi mira biarkn seja..bagi mira mungkin suami rindu ibu dia..beberapa hari sikap suami makin pelik..kebetulan bilik mira berdepan bilik ibu..mira perasan suami macam tunggu seseorang keluar dari bilik depan..mira biarkan je.

.tapi stiap istri punya naluri yamg kuat terhadap suami bila suami sorok something..mira tanya dekat suami macam ni ( abang tngu sapa napa xtidur lagi,,tunggu ibu kah ??) Jawapan suami dia ( eiss xda lah ) mira cakap lagi demgan suami ( kenapa abang lain macam dengan ibu kah korang buwat xbaik belakamg aku ) suami mira cakap ( kau fkir aku bodoh xda otak , kenapa cakap macam tu ) mira terdiam lalu tdur dan lupakan masalah itu kerna xmaw berpanjangan..suatu hari ketika ibu ke kedai dia call mira suruh suami mira ambil sebap ayah ada urusan..tapi suami mira bekerja masa tu..macam ni ibu mira cakap..

Ibu:mira kau suruh aman(suami mira)
ambil aku,ayah ada urusan..
Mira:aman kerja ibu xdapat jalan,ibu kol menantu lagi satu untuk ambil kan dia xkerja
Ibu:biarlah ibu jalan kaki saja


(dengan nada marah dan terus matikan handphone)
Beberapa jam ibu mira balik dan dia betul jalan kaki balik dari kedai..mira rasa bersalah sangat,,ibu macam marah bila mira cakap suami ada kerja xdapat ambil..beberapa hari lagi ibu ke pasar,,dia call lagi tapi kali ni suami yang jawab,,kebetulan suami xda kerja,,jadi dia ambil ibu,,sampai dekat rumah ibu happy bila aman yg ambl..smpai lah ke hari ini spt itu..mira prnah jaga tanya kan pada suami apa yang dia perasaan sikap ibu tapi suami buwat xtaw..pernah satu kali suami mira kantoi menipu..ayah waktu tu sakit time tu jaga aman xkerja..


so ayah suruh aman ganti kerja dia sehari untuk antar barang ke tempat jauh..ibu dan aman bersama mengantar barang..perrjalan ambil masa 4 jam..selepas saja selesai menghantar mereka balik dan mira xtaw langsung aman mengantar barang bersama ibu..mira sengaja tanya kan pada ibu dia..ibu dengan sapa antar barang tadi kan ayah sakit..ibu mira jawab dengan aman lah..malam tu mira tanya dengan aman ( abang tadi antar barang dengan siapa..) jawab aman 

( sorang lah dengan sapa lagi ) mira mula rasa xsedap dia diamkan saja..sampai lah kehari ini dia hanya berdiam diri disebapkan xmaw menuduh yang bukan2,, lagi pula itu ibu kandung dia sendri xmungkin dia sanggup buwat prkara xbaik dengna suami anak sendiri..tiap kali ibu mira jalan dia akan minta aman ambil..kalau macam ayah xsibuk ayah yang akan ambil bila ibu ke kedai..persoalan yang mira tanya aku ni xmaw nak jawab sebap mira sepupu aku,,ibu dia mak cik aku..apa pandangan warga krt apa yang patut mira lakukan..

mira pernah cakap sejak dari kejadian suami dy tengok ibu mira tidur mira kerap mimpi yang suami dan ibu bersetubuh..Ya Allah..aku terdiam..tapi itu cuma dalam mimpi..aku harap warga krt tolong bagi pendapat masalah mira ni..terima kasih tolong hide profile aku admin aku xmaw nanti mira malu..terima kasih bagi yang komen bagi pendapat..bagi yang kecam mereka fkir2 lah dahulu..kesian sangat bila berada dalam situasi begini..

No comments

Powered by Blogger.