Malam tu lagi misteri bila saya 'bersama' dengan suami, lampu pulak padam 4kali berturut². Cicak pun asyik bunyi² je..

loading...


Salam krt, saya ada persoalan. Pinjam fb kawan. Camni, saya demgan suami baru je pindah rumah sewa di area pantai timur. First time datang saya dah agak curious pasal rumah nie. Dengan jalan masuknya terpaksa harungi mini forest. Saya bukan jenis percaya sangat bende2 berkaitan tahyul nie tapi memang terasa rumah sewa nie berpenghuni.. Mana taknya tiap kali ke dapur, mesti rasa cam orang perhatikan saya. Tapi saya niat dalam hati saya xganggu dia.


hiasan saja
Saya cuma jalankan tanggung jawap sebagai istri je. Sebentar tadi waktu magrib tiba² blackout. Saya keseorangan sebab suami belum balik. Dalam ketakutan tu saay menyandar di penjuru dinding dan text suami minta balik cepat. Tapi tiba² line fon pulak xde coverage! Tak lama lepas tu suami balik tenangkan saya. Malam tu lagi misteri bila saya ‘bersama’ dengan suami, lampu pulak padam 4kali berturut². Cicak pun asyik bunyi² je.. Agak² kami perlu pindah ke rumah lain ke? Tapi kesian pulak kat suami nk cari duit bayar deposit rumah lain.. Krt bantu kami please..
Cik Melor Putih Minta suami sis buat azan 4 penjuru kemudian Sis baca surah al baqarah di setiap bahagian rumah yg ada. Sehari baca di ruang tamu, esok di bilik pertama dan seterusnya.
InshaaAllah lama lama mereka tak akan mengganggu.
Nurul Farah Ain Setiap mlm lepas solat maghrib bacakan yassin..Sediakan dlm satu jug air…lpas selesai baca yassin siram air yassin tu dr dpn rmh blh kanan n sehinng blkng rmh..kirannya sekeliling rmh laa…seblom tu baca selawat 3 kali…In Shaa Allah x dganggu lagi…
Ali Mudin Panggil ustaz baca yassin buat kenduri doa selamat. Mungkin sebelum cik masuk tempat tu habitat dia. Kerapkan pasang ayat quran.
Romiyo Masdai Praturan nk msuk rmh bru ni ada bnyk cara, slh 1 yg sy belajar adalah baca ayat kursi di setiap penjuru rumah. Krn syaitan akn msuk kluar rmh mlalui bucu/penjuru. Klau esoknya ada kesan terbakar pd bucu tu mknanya ada la tu. Sbb biasanya rmh akn dihuni mahkluk halus klau dibiarkan kosong lbih drpd 40 hari.
loading...

No comments

Powered by Blogger.