Nyaris Termuntah, Aksi Anak Perempuan Normah Damanhuri Teruk Dik€cam Netizen

loading...

Suka atau tidak memang beginilah cara para usahawan atas talian mencipta nama. Mencipta kontroversi sememangnya pilihan mudah untuk melariskan produk masing-masing.
Bermula dari legasi Dr. Rozmey, diikuti oleh Dato Aliff Syukri dan Datuk Vida, kini kebanjiran usahawan produk kosmetik kian mendapat tempat akibat daripada permintaan masyarakat terhadap produk yang berasaskan kecantikan ini.
Jika merujuk kepada produk jenama antarabangsa, mereka menghabiskan puluhan juta ringgit semata-mata untuk pengiklanan. Lihat sahaja jenama Mac, Lancome, Urban Decay, Sephora, Bobby Brown dan banyak lagi, produk ini mencipta nama melalui pengiklanan yang mengambil masa bertahun lamanya untuk kekal kompetatif di pasaran global.
Berbanding dengan produk ciptaan tempatan yang rata-ratanya diusahakan oleh usahawan online, kaedah yang digunakan sudah tentu berbeza. Mempunyai limitasi dari sudut kewangan, sudah tentu menghalang mereka untuk terus mempromosikan produk masing-masing setaraf dengan produk antarabangsa.
Justeru, kaedah terbaik adalah mengambil kesempatan terhadap sistem pengiklanan mudah iaitu media sosial. Tanpa kos dan hanya bermodalkan usaha serta masa, ciptalah kontrovesi, sudah pasti ia menjadi satu medium pengiklanan yang cukup berkesan.
Peluang ini tidak dilepaskan oleh pengasas produk kecantikan ‘Sweet Dara’ KM Liana Rosli. Sejak hari pelancaran produk ini, beliau sudah mula mencipta nama melalui beberapa siri kontrovesi. Antara yang masih menjadi bualan adalah aksi ghairah beliau memakan aiskrim bersama Ikram Dinzly sewaktu pelakon lelaki itu teruk dikecam netizen.
Sejurus tadi, melalui posting terkini yang dimuat naik di akaun instagram @km_lianarosli, beliau teruk dikecam kerana beraksi dengan gaya yang menghairahkan. Video yang memaparkan persekitaran di sebuah cafe awam, liana rosli yang juga anak pelakon vateran terkenal Normah Damanhuri ini sengaja menarik kolar bajunya dan mendedahkan lurah dada untuk tatapan umum.
Tidak berhenti setakat itu, aksi beliau diteruskan lagi dengan menarik sebuah kerusi kayu dan mengayakan aksi wanita pengoda dan sengaja melentikkan punggungnya bagi meningkatkan berahi penonton lelaki berhidung belang.
Tidak mahu menonton lebih lanjut, penulis lantas ke ruangan komen untuk melihat reaksi penonton. Rata-rata komen yang diturunkan semunya mengecam teruk aksi beliau. Hampir tiada satu pun komen yang menyebelahi Liana Rosli.
Apa yang mencuit hati penulis adalah komen yang direct to the point, “lurah berkerak penuh berdaki pun nak show off ke”?
“Bontot sedap ni kalau balun”
Mengekek penulis baca komen-komen netizen ni.
Mana yang nak hiburan lawat la laman instagram Liana Rosli ni dan anda nilaikan la. Yang nyata menerusi komen balas beliau, Liana Rosli langsung tidak terkesan dengan kecaman daripada netizen dan ini mengukuhkan lagi teori pengiklanan jual maruah oleh segelintir usahawan produk kosmetik tempatan.
Mana yang nak layan aksi beliau, ini penulis sertakan video beliau untuk tatapan anda 🙂
Dan baca dan tonton jgn lupa komen dan share ye.
Sama-sama lah kita wujudkan kesedaran dikalangan masyarakat agar kaedah pengiklanan seperti ini ditolak daripada terus diamalkan di negara kita yang terkenal dengan adat ketimuran.
Rosak generasi pelapis negara nanti
Wallahualam bissawab
loading...

No comments

Powered by Blogger.